Світ без насильства
"Мій улюблений світ - без насильства, без жорстокості, болю і зла, де народом заспівана пісня містить лише хороші слова..." Саме ці рядки з віршу "Світ без насилля" стали девізом артерапевтичного заняття з учнями закладу. Практичний психолог вчила школярів, як звільнитися від негативних емоції таким чином, щоб нікому не завдати шкоди. Всі учасники із задоволенням виконували вправи: рахунок до 10, биття уявної подушки руками у повітрі, присідання, плескання у долоні, біг на місті, демонстрування гримас, кидання уявної сніжки. Адже всі ці вправи дають можливість у агресивному, стресовому стані зняти та розслабити напругу м'язів тіла. Також учні за допомогою нетрадиційних технік малювання створили прекрасний свій світ без насилля.
У рамках Всейкраїнської акції "16 днів проти насильства", учні нашого закладу отримали брилки у вигляді пазлу "Я проти агресії". Адже кожен з нас є маленькою частиною всесвіту, родини, закладу у якому працює чи навчається. І якщо кожен буде слідувати даному правилу, то у серцях буде панувати лише любов, мир і радість, які приноситимуть плоди успіху, особистого зростання та взаємодії без насильства.
Вітання до 8 Березня
Весна приходить до нас із прекрасним святом 8 Березня. Тому діти та вихователі групи продовженого дня долучились до святкового вітання. Учні привітали жіночий колектив школи та зробили відеопривітання для своїх мам та бабусь. А для вихованців 1 класів групи продовженого дня вихователі провели веселі конкурси, ігри та розваги.
Романтичні дні
Валентинів день святкують усі - і дорослі, і діти. Це романтика, кохання та ніжність. Святкування Дня закоханих стало невід’ємною традицією нашого шкільного життя.
До Дня Святого Валентина в школі були проведені цікаві заходи, а саме:
- пізнавально-розважальна програма для вихованців 3 класів, з якої учні дізналися про традиції відзначення Дня закоханих. Діти виявили свою спритність, кмітливість, винахідливість, беручи участь у різноманітних конкурсах;
- конкурс на кращий плакат до свята, в якому став переможцем - Голуб Максим (учень 3-А кл.);
- години творчого дозвілля «Найщиріші привітання у Всесвітній день кохання».
Для учнів 4 класів психолог школи Горбаченко С.М. та педагог-організатор Салівон О.В. провели конкурсно-розважальну програму «Пан та пані» у вигляді вікторини двох команд: хлопців та дівчат. Все пройшло дуже весело і цікаво. Як і завжди, усі охочі мали змогу через шкільну пошту виявити свої почуття однокласникам, друзям, учителям.
_______________________________________________________________________________
Акція "16 днів проти насильства"
Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Небайдужі серця учнівського, педагогічного, батьківського колективу ЗОШ І ст.№6 долучилися до даної акції.
Практичний психолог школи з учнями 3-4класів провів ряд заходів. Тренінг «Стоп насильство», дебати «Битися чи не битися», брейн-ринг «Закон і право», бесіда «Булінг, кібербулінг», година спілкування «Секстинг і я».
Соціальний педагог для учнів 2 класів провів інтерактивну бесіду «Насильство та його наслідки», тренінг « Чарівний світ емоцій».
Всі учні із захопленням долучилися до акції «Теплі обійми», «Я проти насильства», «Долоньки доброти».
В ході проведених заходів учні мали змогу відчути наслідки насильства, які виникли внаслідок порушення їх прав іншими дітьми, та вчилися захищати себе, відстоювати свої права, правильно вирішувати конфліктні ситуації. Також школярі дізналися куди необхідно звертатися за допомогою, якщо від насилля потерпають самі або ж їх знайомі.
Сподіваємося, що маленькими кроками ми дійсно будемо житі у «Світі без насильства».
Мій улюблений світ – без насильства,
Без жорстокості, болі і зла,
Мій улюблений світ – це не казка,
А реальне щасливе життя,
Бо звільнивши наш світ від насильства,
Можна сміло іти в майбуття.
І коли на теренах країни
Без страждань заживе кожне місто,
Скажуть люди всієї країни:
України – це світ без насильства.
План заходів
Переяславської ЗОШ І ст. №6,
спрямованих на запобігання та протидю булінгу (цькуванню)
у 2020 – 2021 н.р.
№ п/п |
Заходи |
Термін |
Відповідальний |
|||||
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
||||||||
1 |
Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу. |
Завідуючий господар- ською частиною |
Упродовж року |
|||||
2 |
Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» |
Останній тиждень серпня |
Директор |
|||||
3 |
Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» |
Перший тиждень вересня |
ЗДНВР |
|||||
4 |
Публікування на сайті школи правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу |
Серпень |
Секретар |
|||||
5 |
Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічний персонал; · допоміжний персонал; · технічний персонал. |
Вересень |
ЗДНВР, практичний психолог, соціальний педагог |
|||||
6 |
Оформлення тематичного стенду «Стоп булінг»
|
Вересень |
Класні керівники |
|||||
7 |
Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) |
Вересень |
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники |
|||||
8 |
Створення (або оновлення) розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти |
Вересень |
Відповідальний за ведення сайту |
|||||
9 |
Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінгу (цькування) в освітньому середовищі для педагогів |
Жовтень |
Практичний психолог |
|||||
10 |
Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: $1Øз вивчення учнівського колективу; $1Øз розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей . |
Листопад |
Соціальний педагог |
|||||
11 |
Підготовка тематичних буклетів за участю школярів |
Листопад |
Практичний психолог |
|||||
12 |
Оформлення тематичного стенду |
Листопад |
Соціальний педагог |
|||||
13 |
Виступ на загальношкільних батьківських зборах з питання профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі |
Протягом року |
Практичний психолог |
|||||
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти |
||||||||
14 |
Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Осінні канікули |
Практичний психолог |
|||||
15 |
Контроль стану попередження випадків булінгу. |
Листопад |
Нарада при директору |
|||||
16 |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » |
Вересень |
Голова МО вчителів початкових класів |
|||||
17 |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування)з допоміжним та технічним персоналом. |
Осінні канікули |
Директор школи, ЗДВР |
|||||
18 |
Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) узакладі освіти |
Зимові канікули |
Практичний психолог, соціальний педагог, залучені фахівці |
|||||
19 |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
За результатами кожної чверті |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|||||
20 |
Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. |
Впродовж навчального року |
Психолог, соціальний педагог |
|||||
Робота з учнями |
||||||||
21 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків |
Впродовж року |
Класоводи |
|||||
22 |
Діагностика стану психологічного клімату класу |
Впродовж року |
Соціальний педагог |
|||||
23 |
Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Впродовж року |
Практичний психолог |
|||||
24 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
Впродовж року |
Вчителі-класоводи |
|||||
25 |
Профілактичні бесіди із здобувачами освіти щодо попередження злочинності та правопорушень, жорстокого поводження з дітьми, запобігання дитячій бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей та якостей, пропаганда здорового способу життя |
Впродовж року |
Класні керівники, соціальний педагог, педагог-організатор, працівники ювенальної превенції |
|||||
26 |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Учнівське самоврядування, практичний психолог, педагог-організатор |
|||||
27 |
Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг». |
Листопад |
Практичний психолог |
|||||
28 |
Імітаційна гра для молодших школярів (1-4 класи) «Якщо тебе ображають» |
Жовтень |
Практичний психолог |
|||||
29 |
Калейдоскоп колажів «Булінгу - ні» |
Грудень |
Педагог-організатор |
|||||
30 |
Відкриття шкільної служби медіації |
Березень |
Практичний психолог |
|||||
Робота з батьками |
||||||||
31 |
Тематичні загальношкільні батьківські збори |
Жовтень |
Директор школи |
|||||
32 |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям |
Жовтень |
Практичний психолог, класні керівники |
|||||
33 |
Тематичні батьківські збори в класах |
Грудень |
Класні керівники |
|||||
34 |
Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми |
Впродовж року |
Практичний психолог, класні керівники |
|||||
35 |
Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей |
1 раз на місяць |
Соціальний педагог |
|||||
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||||||||
36 |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
2 рази на рік |
Адміністрація, колектив закладу |
|||||
37 |
Анонімне анкетування учнів 1-4-их класів про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень |
Практичний психолог |
|||||
38 |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Грудень |
Класні керівники |
|||||
39 |
Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. |
Лютий |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|||||
40 |
Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
Щомісяця |
Практичний психолог, соціальний педагог педагог |
|||||
41 |
Підготовка звіту про виконання заходів щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу |
Травень-червень |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|||||
Запобігання та протидія домашньому насильству: хто що робить
КЕРІВНИК ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Проводить з учасниками освітнього процесу роботу щодо запобігання та протидії насильству.
Організовує заходи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, зокрема щодо дітей та за участю дітей.
Організовує роботу практичного психолога та/або соціального педагога з постраждалими дітьми, соціально-психологічний супровід постраждалих.
Визначає уповноважену особу з-поміж працівників закладу освіти для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.
УПОВНОВАЖЕНА ОСОБА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Зустрічається із дитиною, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження з нею, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі взаємини та надає емоційну підтримку.Проявляє інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію. Дитина має відчути, що її справді чують і розуміють.Дотримується конфіденційності щодо постраждалої особи.З’ясовує під час розмови, якщо дитина підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, коли сталася подія та чи може дитина розповісти про неї.Повідомляє працівників психологічної служби закладу освіти про факт жорстокого поводження з дитиною чи насильства щодо неї.
У разі виявлення фактів насильства:
· інформує протягом доби по телефону, електронною поштою уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей — у разі коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина;
· забезпечує надання медичної допомоги (за потреби);
· фіксує необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів звернення про вчинення домашнього насильства закладу освіти.
· Вживає заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалій особі відповідно до вимог законодавства.
ПРАЦІВНИК ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
За потреби складає план корекційної роботи та здійснює соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником, особливо, якщо останній — інший учень (учні) закладу.
Перенаправляє за необхідності постраждалу особу до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо).
+
ПРАЦІВНИКИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Передають уповноваженій особі закладу освіти, а у разі її відсутності -- безпосередньо керівнику чи заступнику директора закладу освіти інформацію про дитину, аби спланувати подальші дії щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому, у разі виявлення ознак або чинників, що можуть вказувати на:
• домашнє насильство;
• складні життєві обставини;
• жорстоке поводження з дитиною;
• ризики щодо їх виникнення стосовно дитини.
Солодка ярмарка в закладі
У нашому закладі на початку грудня відбулася благодійна солодка ярмарка. Четвертокласники зі своїми батьками ретельно готувалися до неї: випікали різні смаколики, проявляли свої організаторські здібності. Учні спробували себе у ролі продавців, вони із захопленням рекламували та продавали власноруч виготовлені солодощі, напої. Школярі, педагогічні працівники з радістю купували запропонований товар. На ярмарці панувала солодка атмосфера, яка об’єднувала всіх учасників.
Адміністрація закладу вдячна всім учасникам та організаторам ярмарки. Батьківські колективи та четвертокласники отримали подяки.
________________________________________________________________________________________
Магазин Щастя
У листопаді учні нашої школи мали можливість відвідати магазин «Щастя», який знаходився в актовій залі закладу. Відвідувачі ознайомилися зі світом емоцій, навчалися розрізняти та проявляти власні емоції.
Зайшовши до затишного магазину, учні зустрілися із феями, які радо зустрічали всіх бажаючих. У незвичному місці можна було звільнитися від негативних емоцій, навчитися відноситися до проблем, як до мильних бульбашок, лопаючи їх. Діти дізналися, як негативні емоції руйнують фізичний та психічний стан організму, вони придбали товари, що сприяють підвищенню гормону радості. Магазин «Щастя» був організований психологом закладу Горбаченко С.М.
Зустріч шкільної родини
У День знань в нашому закладі відбулася зустріч шкільної родини. В приміщенні БХТ для першокласників було проведено свято «Перший раз – у перший клас».Фантастичні герої, цікаві завдання і конкурси від них, смачна каша для всіх «однокашників» та ще багато незвичного чекало учнів цього дня.
Учні 2-х класів весело та цікаво провели урок-квест «Моя Україно – я твоя дитина». Діти подорожували по станціях, рухалися по маршрутних листах, долали перешкоди. Знайшовши скарби, діти отримали подарунки.
Учні 3-А та 3-Б класів разом із своїми вчителями Оксаною Яковенко та Людмилою Лихно провели перший урок у Музеї трипільської культури Національного історико-етнографічного заповідника "Переяслав".
Цікаво та змістовно пройшов урок-квест «Ми – діти твої, Україно!» у 4-А та 4-Б класах, де діти та батьки виконували цікаві завдання на різних станціях. Несподіванкою для учнів був знайдений клад зі смаколиками.
Випускні свята
Шкільний дзвінок... 700 днів разом із ранковим сонцем дорогі четвертокласники ЗОШ Іст.№6 переступали поріг рідного класу. Близько трьох із половиною тисяч дзвінків почули за чотири роки. Чули їх по-різному. Тоді, коли з букетом квітів йшли на перший урок у перший клас, і тоді, коли він немов обривав цікаво проведені 45 хв. улюбленого уроку. І був довгоочікуваний дзвінок на канікули. Усе має початок і кінець. Не можна сказати, що закінчується дитинство наших дітей. Однак нинішній день проводить невидиму межу між дитинством та юністю. Кожен із четвертокласників залишиться в серці педагогів закладу.
_____________________________________________
Стрітення Господнє – одне з найбільших християнських свят
15 лютого в Україні святкують Стрітення, в народі його ще називають «Стрітення», «Громовиця». На Стрітення за народними уявленнями, зима іде туди, де було літо, а літо – де була зима. Дорогою вони зустрічаються. При зустрічі стара Зима і сонячна Весна сперечаються між собою – кому йти, а кому залишатися. Тож і в нашій школі відбулося справжнє свято для учнів 3 класів. Не обійшлося на святі і без чарівних гостей: квітучої та дзвінкої Весни і поважної пані Зими. Учні під час святкового дійства із задоволенням читали вірші про весну, співали веселих пісень, були активними під час змагань та конкурсів між порами року. На завершення заходу учасники отримали подяки від музичного керівника школи Ляшенко Л.О.
____________________________________________________
Чарівні новорічні свята
Кожна дитина і доросла людина з нетерпінням чекають свята Нового Року. Ялинка, подарунки, здійснення мрії, святковий настрій - із такими словами у більшості людей асоціюється новорічне свято.
Мабуть, кожен хотів би, щоб цей Новий рік пройшов незабутньо, чарівно, неповторно… Не обминув радісний, святковий настрій і нашу школу. Так, з 21 по 28 грудня у закладі пройшли новорічні ранки. Діти отримали багато незабутніх вражень та позитивних емоцій. Вони порадували своїх рідних чудовими віршами, веселими піснями та танцями. Діти в карнавальних костюмах водили хороводи біля ялинки, гралися, відгадували загадки, змагалися у конкурсах. Ніхто з учнів не залишився осторонь, кожен отримав солодкий подарунок від Діда Мороза.
Свято Букваря в 1-х класах
23 та 25 квітня 2018 року, в учнів 1 класів, відбулося свято Букваря. Свято, на якому дітки попрощалися зі своїм першим підручником. З яким же нетерпінням першачки чекали цієї події! Так старанно готувалися, вивчали пісні та вірші, готували неймовірні номери! А як же інакше?! Адже на свято завітало стільки гостей! Це і вчителі, і батьки, бабусі та дідусі, братики й сестрички. Учні всім продемонстрували чому вони навчилися протягом свого першого шкільного року. А як чудово наші малюки співали пісень, демонстрували артистичні здібності, супроводжуючи кожне слово танцями й веселими посмішками! В оченятах маленьких артистів світились радість, захоплення та гордість, а в очах батьків виднілися сльози. Адже, здається, зовсім нещодавно їх дітлахи вперше ступили на поріг рідної школи, вперше відкрили Букварик, прочитали своє перше слово…
Свято Букварика закінчилося, але шлях до знань тільки розпочався! Цей шлях буде легким та радісним з такими чудовими вчительками, як Яковенко Оксана Всеволодівна та Лихно Людмила Борисівна, які стали для діток і другом, і мудрим наставником, і другою мамою!
___________________________________________________________________________
8 Березня на гуртку англійської мови
Напередодні свята 8 березня у школі проводиться ряд святкових та цікавих заходів.
На занятті гуртка англійської мови (керівник Сонько О.П.) діти теж говорили про свою любов до мами, кожна дитина сказала найкращі слова для побажань, вивчили пісеньку «HappyMother’sDay», а в кінці заняття власними руками виготовили вазу з квітами для матусь. А квіти – не прості, на кожній з них написана обіцянка зробити справи, які допоможуть мамі стати щасливою.
____________________________________________________________________________________________
Весняний настрій у 1-А класі!
Напередодні весняного свята вихователь групи продовженого дня Кизуб Наталія Василівна провела виховний захід для учнів 1-А класу «Весна прийшла, мамине свято принесла».
Діти з радістю співали пісню про весну, розказували вірші про мам, брали участь у веселих конкурсах «Господарочка», «Весняні квіточки», «Метелики» та ін. Всі добре відпочили і отримали багато позитивних емоцій від заходу. На завершення дівчатка отримали святкові подарунки.
____________________________________________________________________________
Новорічні свята пройшли весело!
____________________________________________________________________________
Вітаємо жінок!
Зустрічаємо Новий 2017 рік!
Весело, цікаво та захоплююче з 26 по 30 грудня пройшли новорічні свята для
малечі в нашій школі.
Для 1-х класів - це було дійство із парадом новорічних костюмів, чудовими
казковими героями та Дідом Морозом і Снігуркою. Другокласники святкували
Новий рік, беручи участь у різноманітних конкурсах та змаганнях, пов'язаних з
новорічними святами, а також водили хороводи біля ялинки.
Веселим та незабутнім родинним святом стали новорічні вечорниці для
третьоклаників, де звучали українські пісні, жарти та гуморески, а на столах стояли
різноманітні українські страви.
Новий рік у різних країнах світу продемонстрували четвертокласники. Вони
познайомили присутніх з новорічними звичаями та традиціями народів цих країн.
14 жовтня - День українського козацтва
22 та 25 квітня для наших першокласників було проведено свято
«Прощавай,Букварику!»
До святково прибраної зали зайшли діти. Свято розпочалося чудовою піснею та віршами, які декламували учні. А потім на свято завітав давній
друг першокласників - Букварик. Він пообіцяв малятам, що їх нелегкий шлях
навчання буде ще цікавішим з новими підручниками.
Весело та цікаво було на святі під час проведення конкурсів, у яких брали
участь не лише діти, а їхні мами й тата.
За шкільним звичаєм по закінченню свята діти з подвір’я школи випустили
повітряні кульки-бажання.
Святкуємо Стрітення
Обереги до Великодня
Щороку православні християни відзначають свято Великодня.
Учні школи продовжують приймати участь у благодійній акції
«Діти Київщини - воїнам АТО» . Діти всіх класів виготовляють
Великодні обереги для солдатів. Зроблені з любов’ю подарунки
донесуть героям тепло дитячих долонь, а щира віра та
підтримка дітей наблизить перемогу.
Народознавче свято "Дівочий віночок"
В листопаді в ЗОШ І ступеня № 6 розпочався цикл виховних заходів про
українські традиції. Першим таким святом став захід «Дівочий віночок»,
який підготували та провели педагог-організатор Салівон О.В. і учитель
музичного мистецтва Ляшенко Л.О. В «Світлиці», прикрашеній в
українському стилі, лунали вірші та пісні про віночок, звучали українські
легенди, у веселому танку кружляли діти.
Заняття починаємо з ранкової зарядки
Здоров’я дитини – це стан її повного фізичного, душевного та соціального благополуччя. Питання збереження та зміцнення здоров’я дитини належать до стратегічних завдань суспільства. Наша школа працює над впровадженням здоров’язберігальних, здоров’яформувальних, здоров’язміцнювальних технологій навчання та виховання.
Одним із пріоритетних завдань діяльності нашого закладу є збереження та зміцнення здоров’я дітей, вироблення в них позитивної мотивації на здоровий спосіб життя. В цьому напрямі працює соціально-психологічна служба школи, яка забезпечує своєчасне вивчення психологічного та фізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки та діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних і фізичних індивідуальних особливостей. Триває робота з предмету «Основи здоров’я». В закладі створюються умови, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я дітей засобами фізичної культури та спорту.
На виконання наказу відділу освіти від 16.01.2014 року «Про проведення ранкової гімнастики та фізичної зарядки в навчальних закладах міста» робочий день школи щодня розпочинається проведенням ранкової гімнастики.