У цьому році вчителі початкових класів підвищуватимуть свою кваліфікацію за Типовою освітньою програмою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затв. наказом МОН України від 15.01.2018 № 36 (далі — Програма).
Саме в Програмі означено профіль учителя початкової школи.
Профіль, або опис компетентностей, відповідає Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням КМУ від 14.12.2016 № 988.
Профілі базових компетентностей учителя початкових класів
У Програмі виокремлено основні індивідуально-особистісні та професійно-діяльнісні якості вчителя, яких він має набути для успішного виконання стратегічної мети й завдань реформування початкової освіти.
Головна ідея підвищення кваліфікації — забезпечити індивідуально-особистісне та професійно-діяльнісне самовдосконалення педагогів початкової школи завдяки активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду.
Базові компетентності вчителя початкових класів
професійно-педагогічна компетентність:
- обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку
- здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи
соціально-громадянська компетентність
- розуміння сутності громадянського суспільства
- володіння знаннями про права і свободи людини
- усвідомлення глобальних (зокрема й екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні
- усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності
- вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та віднаходити шляхи їх розв’язання
- навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку
- здатність до ефективної командної роботи вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів
загальнокультурна компетентність
- здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва
- усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших
мовно-комунікативна компетентність
- володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності
- вміння вислуховувати, обстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації
- розвиненість культури професійного спілкування
- здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій)
психологічно-фасилітативна компетентність
- усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини
- здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації
- підприємницька компетентність
- вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя задля підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави
інформаційно-цифрова компетентність
здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства
Результат підвищення кваліфікації вчителя початкової школи Педагоги-слухачі опановуватимуть вибіркові модулі за очною, дистанційною та змішаною формами навчання.
Очікувані результати підвищення кваліфікації
Знання і розуміння
- сучасних тенденцій розвитку освіти взагалі, початкової зокрема
- соціально-правових основ, законодавчих актів у сфері початкової освіти
- особливостей процесів викладання і навчання молодших школярів
- основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання
- способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні молодших школярів
- концепції інклюзивної освіти
Розвинені вміння
- організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо)
- конструювати та реалізувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій
- діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, громадянина, інноватора
- керувати проектною діяльністю школярів
- організовувати культуромовне освітньо-розвивальне середовище
- проектувати власну програму професійно-особистісного зростання
- дитиноцентризм,
- цінність особистості
- готовність до змін,
- гнучкість,
- постійний професійний розвиток
Диспозиції (цінності, ставлення)
- відданість ідеї щодо значущої участі в освітньому процесі усіх учнів
- просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування спільноти, полікультурність)
- рефлексія власної професійної практики
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1973-yakim-ma-buti-vchitel-novo-ukransko-shkoli?ustp=F
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
______________________________________________________
Нова українська школа
Презентація "Діти ХХІ століття"
Оцінювання уроків з української мови (презентація 0.3Кб)